חברי ועד הקהילה


ועד הקהילה הוא הפורום המנהל את בבת-עין בפועל. הוא מורכב ממתנדבים מקרב חברי הקהילה,….

שלמה הראל – יו”ר הועד

נגה מליניאק – מייסדת הקהילה

אורת בלנש – רכזת הקהילה וגזברית

דנית סלומון – חברת ועד

אייל צפניה – חבר וועד  

יוסי גילה – חבר וועד

שלמה הראל – יו”ר הועד

שלמה הראל עסק שנים רבות בתעשייה הביטחונית בתחומי הנדסה, מחקר פיתוח ושיווק של מערכות מתקדמות. כמו כן שימש כציר הכלכלי של ישראל בניו יורק בהבאת השקעות ארצה. בנוסף, עסק שלמה בתעשיית הון הסיכון בהשקעות בחברות הייטק, ניהל את חברת היישום של מכון וייצמן במטרה למסחר את הקניין הרוחני והפטנטים של חוקרי המכון וכמו כן הקים וניהל את חברת היישום של אוניברסיטת חיפה. כיום הוא משמש כדירקטור בחברת הייטק
ועוסק בייעוץ וקידום עסקים לתעשיית ההייטק.

נשוי לאורית,  מתכננת ומעצבת פנים, ואב לשלושה, ארז, אפרתה ואופיר, ו…סב לשבעה נכדים.

שלמה ורעייתו אורית היו מן המשפחות המייסדות של קהילת בבת עין בשנת 2004. במהלך שנת הקמתה של הקהילה, הצטרף שלמה לוועד ומאז הוא פעיל מרכזי בחיי הקהילה ובהנהגתה. לפני שלוש שנים נבחר שלמה ליושב ראש וועד הקהילה, שלקח על עצמו את המשימה המורכבת של קיימות כלכלית, מחד, והגשמת חזון בניית בית לקהילה, מאידך. שלמה מעורב היום בכל זירות העשייה הקהילתית מנושאי התוכן, דרך תכנון תקציבי ועד הנהגה וחזון, לצד ייצוג הקהילה במוסדות התנועה ליהדות מתקדמת.
לאורך כל שנות קיום הקהילה היה ביתם של שלמה ואורית ‘בית וועד לחכמים’ – מקום בו התקיימו מפגשי לימוד, ישיבות וועד ואירוח משלחות מחו”ל.

^חזרה למעלה


נגה מליניאק – מייסדת הקהילה

לאחר כהונה של שלוש שנים כשליחת הסוכנות היהודית בסינסינטי אוהיו, חזרה נגה לראש העין בשנת 2003 עם הרעיון של הקמת קהילה ליהדות מתקדמת בראש העין.
קבלת שבת הראשונה בספטמבר 2004, נערכה בביתה של נגה, וזמן קצר אחריה יזמה התכנסות לתפילות יום הכיפורים באולם קטן במתנ”ס השכונתי.
עם הקמת הקהילה נבחרה נגה לכהן כיושבת ראש הקהילה, תפקיד אותו מילאה במשך שלוש השנים הראשונות בהן עשתה הקהילה את צעדיה הראשונים.
מאז ועד היום נגה חברה פעילה ומרכזית בקהילה בתפקידים שונים. היום מכהנת כחברת וועד ומרכזת הקמפיין לגיוס תרומות למבנה הקבע של הקהילה.
נגה שירתה בצבא כסגנית קצינת ח”ן ראשית וסיימה את שירותה בדרגת סגן-אלוף. כיום עובדת כמנהלת פעילות הנגב וקרן ״נס״ של הפדרציה היהודית של מטרו-ווסט, ניו ג׳רזי.
נגה ומיכה הם הורים לעמר (שחגג את נישואיו בשבת חתן-כלה בקהילה), שרון, שמלמדת ילדי בר מצווה קריאה בטעמים, ואביב.

^חזרה למעלה


אורת בלנש – רכזת הקהילה וגזברית

אורת הצטרפה לוועד הקהילה סמוך להקמת הקהילה בשנת 2005. כעבור שנה לקחה על עצמה את תפקיד הגזברית ומאז היא אחראית לנושא הכספים בקהילה, תפקיד שהיא ממשיכה למלא במסירות ובהתמדה. אורת אחת החברות המתמידות בבית המדרש הקהילתי, ובמשך השנים גם הנחתה מפגשי לימוד בנושאים שונים באופן מעורר מחשבה והשראה. כישורי השירה והפרשנות של אורת באים לאחרונה לידי ביטוי גם בהנחיית קבלות שבת קהילתיות, המתאפיינים באיכות מוסיקלית וברוח ישראלית. במחצית 2019 לקחה על עצמה אורת את ריכוז הקהילה, בנוסף על תפקידה כגזברית. בתפקידה זה פועלת אורת במקביל בתחומי עשייה מגוונים, שנעים בין עשייה ארגונית וניהול מתנדבים ועד לנושאים של שיווק ותוכן.

^חזרה למעלה


^חזרה למעלה


חזרה למעלה